2011年10月18日火曜日

冷蔵庫

冷蔵庫が使えるようになりました!
というのも、前に部屋にあった冷蔵庫があまりに古すぎて使えず、大家さんが買い替えて今日運んで下さったのでした。今日までは基本的に食事は買ってすませていたのですが、もはやパンや卵や牛乳を買って帰れるありがたみ。。。その上、立派な冷蔵庫を一人で使えるのはアメリカにきて以来初めてなので嬉しくて仕方ありません(今まで2〜4人とシェアだったので)。牛乳とオレンジジュースを同時に保持できるありがたみ。。。嬉しくて、今日は学校から帰ってからもう夜でしたが買い物に行きました。今回引越をして以来、生活するということについて一つ一つ実感する日々です。

I got my fridge! I haven't have a fridge until now at this new apartment, since the old fridge which was here was broken. The apartment owner got a new fridge for me today. I cannot express this happiness and thankfulness that I finally obtained my own fridge. I used to share fridge with 2-4 people in the dorm and former apartment. Now I can store more food without worrying about occupying other people's space. I find more and more new things about living after I moved this time.