2011年10月23日日曜日

部屋

このアパートでの生活もだんだんと落ち着いてきました。今回はありがたいことに部屋がとても広いので、食卓ににガーベラなど飾ってみました。

物がなければお花を飾ってみたいと思い、静かだと音楽を聴きたいと思い、キッチンが使えれば料理をしたいと思うものなのだなあと不思議な気持ちです。

昨日は家探しや引越でお世話になった友達を招いてハウスウォーミングパーティーをしました。自分でパーティーを開催するのは初めてで準備にはあたふたしましたが、人が来てくれてそれなりにおもてなしができて、これで「ああ、暮らしていけそうだな。」という気がしました。

I am getting used to the living in my new apartment. The other day, I got two gerberas for the living room. It makes the room much more comfortable.

It is interesting that I want flowers if I don't have so much stuff in the room. Also, I want to listen to music because the room is quiet, and want to cook since I can use kitchen anytime.

I held housewarming party at my place yesterday. It was my first party ever, so it took a while to prepare food and stuff. But it was so much fun, and I felt I am ready to live by myself after the party.