2011年3月6日日曜日

Bronx Zoo


だいぶ開いてしまいました。。。
いたって元気だったのですが自分でも驚く程にあっという間に春休みモードに入ってしまい、もう一週間も経ってしまいました。実際いろいろ書きたい事はあったのですが、ぼちぼち書いていきたいと思います。



昨日は友達とブロンクスの動物園に行ってきました。予報では雨ということだったので心配したのですが、園内にいる間晴れていてくれたので助かりました。ものすごく広い動物園だったので、最初の動物に会うまでにずいぶん歩きましたが、かなり沢山の生き物を見られました。写真は鳥ばかりですが、ほ乳類、は虫類、両生類などなど色々と見て、本当は地球には人間以外の色々な生き物がいたんだなあとあらためて思いました。

《今日の音楽用語》

インヴェンション(invention) 意匠を凝らして表現の可能性を追求した作品の総称として、16世紀から使われた言葉。18世紀までの「インヴェンション」は、今日的用法の「創意工夫」という意味では使われておらず、修辞学の考え方をもとに、創作・演奏の2つの表現の前段階となる「着想」のことをさした。『新編 音楽中辞典』より



It has been a while since I wrote last time.. I was fine and was thinking of writing something, but I simply was not able to find the time to do that. I have been in such a spring break mode...
Anyway, I went to Bronx Zoo with my friends yesterday. We were glad that it was mostly sunny even though the forecast said that it was going to rain. The zoo was extremely large; we walked a lot and saw many different kinds of animals. I had never realized that those animals had existed since I would never encounter them in my daily life.

A music term of the day

Invention. A discovery, an original product of the imagination. The term is associated with musical works beginning in the 16th century. It implies no particular musical characteristics for the works in question. *Definition by "The Harvard Concise Dictionary of Music and Musicians"