2010年9月12日日曜日

9/11

今日はお天気も気候も良く、穏やかな9月11日でした。
9年前の今日も同じようにとてもお天気のよい日だったと聞きます。

今日はアパートの部屋に二回目にベッドバグのお薬を撒きに来てもらいました。二回目ということであっという間にすみましたが、これで少し落ち着くのを期待したいところです。

《今日の音楽用語》
神秘和音: スクリャービンによって用いられた特徴的な和音。

It was a sunny nice day today, September 11. I heard that the same day of 9 years ago was also nice weather. I had my room applied bed bug killer on the floor again today. I hope it getting rid of the bugs finally.

《A music term of the day》
Mystic chord : A chord used by Scriabin consisting of various types of fourths. *Definition from "The Harvard Concise Dictionary of Music and Musicians"