2010年6月3日木曜日

今日夕方には新しいアパートに荷物を運びこむ予定で、友達の家に泊めてもらうのも今晩が最後です。なんだかとても寂しい気分です。

寮生活では、いつも部屋に帰るとルームメイトがいて一人で寂しいということはありませんでしたが、同時にある程度常に微妙な緊張感がありました。スペースも限られていたので、あの部屋で学んだことと言えば、イライラ棒(懐かしい響きです。。覚えておられる方はいらっしゃるでしょうか??)のようにロフトベッドの梯子と椅子の隙間をかいくぐり、パーカッショニストのように音を立てずに移動することでした(よく失敗して物を落としました)。

それが今こうして友達の部屋に居候させてもらってとても居心地がよく、「家ってこんな感じだったなぁ。」と思い出させてもらいました。

明日から新しいアパートに移ります。

I will move my stuff to the new apartment this evening, and tonight would be the last night staying at the place of my friends.

At the dorm, I did not feel lonely since there were always my roommate in the room though, at the same time I had been always under some kind of tension living in that situation. What I learned there is, the technique of moving quietly without making noisy sound as much as possible. (Actually I often fail to do that.)

Now living with my friends, I remember what was it like to live in the home of comfortable.

I will move to the new apartment tomorrow.