2010年7月8日木曜日

5日目 プレゼン

方向音痴と言いますか、なかなか自分で道を覚える気がなかったため一向に一人歩きできなかったのですが、今日はやっと一人で食堂と教室に行けました。繰り返し歌っていればそのうち前奏を聞いただけで歌詞が口をついて出てくる校歌のように、道もなんとなく景色で意外に覚えているものだなと思いました。

今日のミーティングでは、それぞれがこのキャンプで書き上げる曲について説明しました。私は今弦楽五重奏に取り組んでいます。ようやく作曲の内容に踏み込んだ話になり、みんながどんな曲を書くのか興味津津ですが、期間が短い中で仕上げるために私自身はなかなか焦っております。

I am a kind of person who has no sense of direction, so I was not able to walk to the cafeteria or to the classroom alone until yesterday. But I made it today! I felt that remembering a way is like remembering a school song that we memorize without any special attention but by singing many times. In the meeting today, we did a little presentation of each pieces. I am now writing a string quintet. I am interested in every pieces which is going to coming up though, I myself is in a hurry to write my own piece.