2010年7月25日日曜日

22日目 最後の週末

演奏も終わったので昨日はなんだか少し気がぬけてしまいました。色々いっぱいいっぱいでやってきましたが、いざあと2日でキャンプが終わると思うと急に寂しく感じたりもしまして…。写真はお世話になった部屋です。

昨日は1日の間に2回コンサートがあり、続々友達の曲も発表されました。一昨日発表した曲の感想についても「いい曲だったよ」と声をかけてもらうことがあり、非常に嬉しいです。ちなみに、演奏会のプログラムには作曲家の場合はバイオグラフィーだけでなく生年も載るので年齢もばれ少々焦りましたが、読んでくれたんだなと嬉しくも思いました。

I felt a little tiredness yesterday, to have my performance done the day before yesterday. I also feel lonely to realize we only have two more days for this camp. This is the picture of my room here. Yesterday, we had two concerts in a day, and the pieces of my friends were premiered. I enjoyed every pieces. I was also happy that some people still kindly told me that they liked my piece. I was upset that finally my age was revealed to everyone because of the concert program (student composers must be written their birth year with their name on the program.) though, to hear from friends that they were surprised to read my bio, I also felt happy that they took time to read it.