2010年7月9日金曜日

6日目 マスタークラス(バイオリン)

今日は二回目のレッスンでした。曲が進まずどうしたものかとよほど悩んでいたのですが(今もそうですが)、レッスンで先生と話して少し気持が軽くなりました。

今日はシーツ交換もしてもらって、洗濯もしてさっぱりしました。

夜にはバイオリンのマスタークラスがありました。人のレッスンを見学するのは、自分がレッスンを受けているわけでなはいので色々考える余裕があって、勉強になるなと思いました。NYに置いてきたバイオリンが恋しくなりました。

Today, I had the second composition lesson. I was very nervous that my piece was not going so well (It's still is though), I felt better after I talked with my teacher at the lesson.

I also feel refreshed that I did the laundry, and had my bed sheet exchanged.

At the evening, I went to the Master class of violin. To see a lesson of others always makes me think and learn something, and it also made me miss my violin which I left in NY.