2010年11月18日木曜日

レコーディング

ご無沙汰しております。数日前急に風邪をひきましたが、今急激に回復しつつあります。明日コンサートなのでなんとか!と思って焦りましたが、今日授業で歌えたので少しほっとしました。ただ後数日は鼻水対策のため小さめの箱ティッシュを持ち歩く日々になりそうなので、私を見かけた人で出先でティッシュに困った人などは遠慮なく声をかけてください・・・。

ところで今日は急遽決まったレコーディングセッションに行ってきました。友達がレコーディングする機会があって一緒にどうかと誘ってくれたので、マネスに来て一曲目に書いた弦楽四重奏を録音してもらいました。夜のレコーディングで演奏者は皆くたくただったはずなのに「(スタジオ代を)払うのは君なんだから、気がすむまでやるよ。」と粘ってくれて本当にありがたかったです。曲を演奏してもらえることほど作曲者として嬉しいことはないとあらためて思いました。

I suddenly got sick a few days ago, but getting better rapidly. Since I have a performance tomorrow, I was wondering whether I could to be better enough to sing in the chorus in a few days. But good thing is that I was able to sing in the class today. Anyway, I will bring little box of Kleenex at least a few more days, so if you see me, and if you were run out of Kleenex, feel free to let me know. I will glad to give you some...
By the way, I had a recording session today. One of my friends gave me a chance to do that, so I had my string quartet recorded. In spite of the fact that all the performers were tired, since it was a night time recording session, still they played my piece several times sincerely, so I was really impressed at them. And they sounded great. I realized again that to be performed a piece is the happiest part of being a composer.