2010年11月21日日曜日

コンサート

なんとか風邪もぼちぼち治りつつあり、昨晩無事演奏会で歌うことができました。写真は会場の教会です。

曲目は
Barber : Adagio for Strings
Mozart : Symphony No.29
Pergoresi : Magnificat
Brahms : Alto Rhpsodie

で、3曲目のペルゴレジを歌わせてもらいました。教会で歌うのは初めてで、オーケストラと一緒に合唱で歌うのも昨年のオペラ以来で、なんといってもこれだけ規模の大きい演奏会で歌わせてもらえることもなかなかなくとても良い経験をさせてもらいました。

毎週大ピンチを更新している気分ですが、風邪のため今週ばかりはほんとうにだめ(=何か予定をキャンセルしなくてはならない状況)かと思いましたが、奇跡的に何もキャンセルせずに済みました。行く先々で風邪を広めていなければ良いのですが…。とはいえやはり無理はしたので今日は午前中はとろとろと眠り、午後は日記を書いて、夜は思う存分バイオリンを練習したりして過ごしました。

Fortunately, I was able to sing in the concert last night even though still I was a little sick. The programs were as follows.

Barber : Adagio for Strings
Mozart : Symphony No.29
Pergolesi : Magnificat
Brahms : Alto Rhapsodie

I sang Pergolesi as an alto. It was my first experience to sing in the church, and was my second one to sing with full orchestra. Above all, to sing in such a big concert was a good opportunity, so I am really thankful to the conductor, who produced all about this concert. This week, I felt I finally might not be able to go through the entire schedule due to the sickness, but fortunately I could. I appreciate my luck. But I also got tired by sticking to it, so I spent most of the time taking a rest today. I slept a lot in the morning, wrote many pages of diary, and enjoyed practicing the violin in the evening.