2010年11月23日火曜日

帰宅

ついさっき帰宅しました。
今日最後の授業はDictation(聴音)のクラスで、いつもどちらかというと苦手な2声の聴音を黒板でとるのに立候補すると、割合うまくいった!ので気分よく授業を終えられました。なんといっても明日からサンクスギビングで5連休なのです。

夕方は3回目のマネスオーケストラのコンサートで、学校から約10ブロックのところにあるSymphony Spaceに行ってきました。今日は指揮科の学生の卒業演奏会で友達も振ったので、もし仕事がなければ客席で落ち着いて聴きたいところだったのですが、楽屋から送り出せるのもなかなかないなと思いました。曲目は以下の通りです。

Beethoven:Symphony No.4
Shostakovich:Symphony No.5

昨日も友達の卒業リサイタルに行ってきたところで、なんだかみんなの日常と平行して、それぞれの大切な一日が次々過ぎて行くんだなあと思います。風邪をひいたり色々ありましたが、ともかくサンクスギビングを迎えられたお祝いに、帰りに小さなストロベリーチーズケーキを買って帰りました。

I just got back to my apartment from work.
At the last class today, Dictation, I volunteered to do two voices on the board. Two voices is the most difficult one for me, so usually I try to do others, one or four voices, if I were to go to the board. But somehow I could do well on the board this time. I am glad I could finish the class feeling good. I finally got five days off, since Thanksgiving holiday is starting from tomorrow.
In the evening, I went to Symphony Space for work, since there were the third concert of Mannes Orchestra. The concert tonight was a graduation recital of conducting major students. I wanted to listen to the concert as an audience on one hand, since one of my friends conducted, but on the other hand, it was also good to help him from backstage. The program was as follows.
Beethoven : Symphony No.4
Shostakovich : Symphony No.5
I also went to my friend's recital last night. What I feel when I go to such graduation concerts is, someone's big day is also always other one's usual day. Both are important, and both are passing so fast.
To celebrate myself for that I was able to hold on to things I had to do until thanksgiving, I got a mini strawberry cake for me.